in

მყიდველები ცუდი განწყობისას უფრო მეტ ფულს ხარჯავენ

მყიდველები, რომლებიც იმყოფებიან ცუდ განწყობაზე, ხარჯავენ უფრო მეტ ფულს, ვიდრე მათი უფრო გაწონასწორებული ან ბედნიერი მოძმეები. ასეთ დასკვნამდე მივიდნენ ფსიქოლოგები აშშ-ს ოთხი უნივერსიტეტიდან.
ცდა საკმაოდ მარტივი იყო: ექსპერიმენტის მონაწილეებს უჩვენებდნენ ვიდეოკლიპებს. ექსპერიმენტში მონაწილეთა მესამედი ხედავდა ვიდეორგოლებს, რომლებიც იყვნენ დატვირთული სევდიანი და სასტიკი მოვლენებით; მესამედი – ხედავდა “ნეიტრალურ” სიუჟეტებს; დანარჩენები – მხიარულ და ოპტიმისტურ დადგმებს. ამის შემდეგ მათ სთავაზობდნენ რაიმე ორდინარულ საყოფაცხოვრებო საგნის ყიდვას – მაგალითად, ერთი ბოთლი სასმელი წყალი. 
მკვლევარებს აქ აღმოჩენა ელოდებოდა: ხალხი პირველი ჯგუფიდან (ანუ, რომლებიც იმყოფებოდნენ ცუდ განწყობაზე) იყვნენ მზად გადაეხადათ ერთი ბოთლი წყლისთვის 300 % მეტი, ვიდრე ხალხი მეორე (“ნეიტრელურიდან”) და მესამე (“ოპტიმისტური”) ჯგუფებიდან.

მეცნიერებმა გააკეთეს დასკვნა, რომ ნეგატიური განწყობა რაღაცნაირად ცვლის ადამიანის აღქმას: იგი წყვეტს თავის მოთხოვნილებების და შესაძლებლობების ადეკვატურად შეფასებას. გამოკვლების ავტორები თვლიან, რომ საქონლისთვის არაზომიერი საფასურის გადახდის მზადყოფნას აქვს თავისი ახსნა: ადამიანი მზად არის წავიდეს ნებისმიერ ხარჯზე, რომ “დაატკბოს თავისი აბი” – აამაღლოს თავისი განწყობა, რაიმე მატერიალური სიკეთეების შეძენით.

B2PGE

Written by B2PGE

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

What do you think?

თარჯიმანი ქალებისათვის

9 ნაბიჯი ბედნიერებისაკენ