7 ნიშანი იმისა, რომ ხელმძღვანელად ხართ დაბადებული

7 ნიშანი იმისა, რომ ხელმძღვანელად ხართ დაბადებული

HootSuite-ის გენერალური დირექტორი რაიან ჰოლმსი გვიზიარებს თავის დაკვირვებების შედეგებს იმის თაობაზე, თუ რა თვისებები უნდა ჰქონდეს ადამიანებს, რომლებსაც შეუძლიათ ე.წ. სტარტაპის სადავეები აიღონ ხელში ან საკუთარი კომპანია ჩამოყალიბონ.

1. თქვენ დაუღალავი ხართ და არც ერთი მიღწევა არ გაკმაყოფილებთ
ადამიანების უმრავლესობა როცა მიზანს აღწევს ფიქრობს: «მე ეს შევძელი! ახლა შემიძლია გარკვეული დროის მანძილზე ვიჯდე და ვისიამოვნო შედეგით». მეწარმე ფიქრობს: «მშვენიერია, რა ხდება შემდეგ?» მაგალითად აიღეთ კოკო შანელის ფიგურა. მან ქუდების მარტივი ხაზით დაიწყო, შემდეგ საქმიანობის სფერო გააფართოვა ქალის სამოსით და საბოლოოდ სახელი გაითქვა საიუველირო ნაკეთობებით, აქსესუარებით და სუნამოებით. მისი გარდაცვალების დროს, 1971 წელს, Chanel-ს უკვე უკან ჰყავდა ჩამოტოვებული სახელგანთქმული ბრენდები და არსებობდა როგორც ბიზნეს-იმპერია, რომლის შემოსავალიც შეადგენდა 160 მლნ აშშ დოლარს წელიწადში. ისეთი მეწარმეები, როგორიც შანელი იყო, არ ჩერდებიან ერთ მიღწევაზე. მათ ყოველთვის აქვთ მოთხოვნა ახალი გამოწვევის მოძებნისა და მიღებისათვის.

2. თქვენ კონტროლის მანია გაქვთ
კარგია, როცა გენერალური დირექტორი ზრუნავს კომპანიის ყველა დეტალზე, მაგრამ მისი ყველაფერში ჩარევა შესაძლოა კომპანიის მუშაობის პროცესისთვის ხელის შემშლელი იყოს.
გარდა ამისა, ამან შეიძლება სტრესულ სიტუაციაში ჩააყენოს თანამშრომლები, რომლებიც შერჩეულნი არიან სწორედ იმისთვის, რომ დირექტორს ეს საქმე არ ეკეთებინა. დასაიმედებლად შეიძლება გამოვიყენოთ ის ფაქტი, რომ კონტროლის მანიას მიაწერენ ისეთ ადამიანებს, როგორებიც არიან ლიონ მასკი, სტივ ჯობსი, ბილ გეიტსი და სხვა.

3. თქვენ მაზოხისტი ხართ
იმისათვის, რომ იყოთ მეწარმე, თქვენ ცოტათი უნდა გიყვარდეთ ტკივილი და ძალიან უნდა გიყვარდეთ რისკი. ე.წ. სტარტაპების 75% წარუმატებელია. ამიტომ, ასეთი შანსების შემთხვევაში, მხოლოდ მაზოხისტი დათანხმდება თამაშში ხელახლა ჩართვას. თუმცა რომც გაიმარჯვოთ, ეს მდგომარეობას დიდად ვერ შეგიმსუბუქებთ: მოგიწევთ თითეული გროშისთვის ბრძოლა და წარმოუდგენლად ბევრი შრომა. სანამ სხვები გასართობ საღამოებზე ან კინოში დადიან, თქვენ იშრომებთ, ფაქტიურად მარტო. სერიული მეწარმეები, რომლებიც მიყოლებით ხსიან ბიზნესს – შეიძება ჩაითვალონ მაზოხისტებად. ყოველ ჯერზე მათ წინასწარ იციან რა ელით.

4. თქვენ რთული დამოკიდებულება გაქვთ ფულთან
მეწარმეები, როგორც წესი, ფულის გამომუშავებას ადრეული ასაკიდანვე იწყებენ. ახალგაზრდა უორენ ბაფეტი ფულს გამოიმუშავებდა გაზეთების მიტანით, ის ცდილობდა ფული ეშოვა იმ ნივთების გაყიდვით, რომლებიც მისთვის ხელმისაწვდომი იყო – დაწყებული გოლფის დაკარგული ბურთებიდან და რეზინებიდან, დამთავრებული შტამპებითა და ჟურნალებით – სანამ არ დაამთავრა საშუალო სკოლა.

ბევრ მეწარმეს ესმის, რომ მათ სულ უფრო ნაკლებად იზიდავთ ფული და უღმავდებათ მძაფრი შეგრძნებები, რომელიც თან ახლავს ახალი საწარმოს გახსნას, და ის თავისუფლება და კონტროლი, რაც ამ პროცესის თანმდევია.

5. თქვენ თეთრი ყვავი ხართ და შესაძლოა სწავლაც მიატოვეთ
ხშირად მეწარმეები თვლიან, რომ არ ეკუთვნიან მასას. ბევრ ცნობილ ბიზნესმენს მიტოვებული აქვს სწავლა (ტრადიციული გაგებით). ტექნოლოგიების ტიტანი ბილ გეიტსი, მილიარდერები ტედ ტერნერი და ლი კა-შინი, რიჩარდ ბრენსონი, McDonald-ის დამფუძნებელი რეი კორკი – ეს მხოლოდ მცირედი ჩამონათვალია იმ ადამიანებისა, რომლებმაც მიატოვეს საშუალო სკოლა ან კოლეჯი. თუმცა აუტსაიდერად ყოფნა არც ისე ადვილია და სწორედ ეს თვისება – სხვა ფილტრებით ხედვა – ხელს უწყობს საზოგადოების წინსვლას და ინოვაციების სტიმულირებას.

6. ადამიანები ფიქრობენ, რომ თქვენ ფსიქოპათი ხართ
მეწარმეებს ახასიათებთ «თავიანთ ტალღაზე» აზროვნება, ამიტომ ახლობლები და მეგობრები მათ ამბიციებს ხშირად უაზროდ თვლიან, განსაკუთრებით მანამ, სანამ ეს ამბიციები რეალობად იქცევა. მაგალითად შეიძლება მოვიყვანოთ რუთ ჰენდლერი, რომელმაც შექმნა მსოფლიოში ყველაზე ცნობილი თოჯინა ბარბი. 1950 წელს, ჰენდლერის იდეას გაეკეთებინა თოჯინა, რომელიც უფრო ზრდასრულ ქალს ემგვანებოდა, ვიდრე ბავშვს ან ჩვილს, კრიტიკითა და ეჭვით შეხვდნენ (მათ შორის მისი მეუღლეც). ეს აზრი ჰენდლერს თავში მოუვიდა მაშინ, როცა დაინახა როგორ თამაშობდა მისი შვილი ქაღალდის თოჯინებით, რომლებიც ზრდასრულ ქალებს ჰგავდნენ. ჰენდლერმა შეძლო საკუთარი იდეის ხორცშესხმა, დანარჩენი კი უკვე ისტორიაა.

7. თქვენ რაღაც დონეზე ინტროვერტი ხართ
იმისათვის, რომ ბიზნესი მართოთ, უნდა იყოთ სუპერკონტაქტური და ცოტა მომაბეზრებელიც. აღმოჩნდა, რომ ათიდან ოთხი ტოპ-მენეჯერი – მათ შორის Google-ის დამფუძნებელი და გენერალური დირექტორი ლარი პეიჯი – საკუთარ თავს ინტროვერტებად თვლიან. Facebook-ის დამფუძნებელი მარკ ცუკერბერგი – ცნობილი ინტროვერტია. გამოკვლევები აჩვენებს, რომ ინტროვერტები სამუშაო ადგილზე აყალიბებენ უკეთეს გუნდს, ვიდრე მათი თანატოლი ექსტრავერტები. ინტროვერტები ასევე ითვლებიან კარგ მსმენელებად, რაც სამწუხაროდ დაუფასებელია, მაგრამ კარგი ხელმძღვანელისთვის ნამდვილად სასარგებლო აქტივია.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1489 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ