უკმაყოფილო კლიენტები

უკმაყოფილო კლიენტები

ადამიანებს შორის ნებისმიერ ურთიერთობას, იქნება ეს მეგობრობა, სიყვარული თუ უბრალოდ კლიენტებთან ურთიერთობა, შესაძლებელია მოჰყვეს გაუგებრობა. არცერთ კომპანიას არ ეყოლება ყოველთვის ყველა კლიენტი კმაყოფილი, როგორადაც არ უნდა ცდილობდეს ის ამას.

უბრალო სტატისტიკაა, რომ ჩვენი მომსახურებით კმაყოფილი კლიენტი ჩვენს შესახებ ეუბნება 1-2 თავის ახლობელს, ხოლო უკმაყოფილოკლიენტი ინფორმაციას იმის შესახებ, რომ ჩვენთან არ ღირსსაქმის დაჭერა, მიიტანს საშუალოდ 10-15 ადამიანამდე.

ეს კი ნიშნავს იმას, რომ უკმაყოფილო კლიენტები ნებისმიერ ორგანიზაციას ძალიან ძვირი უჯდება და ნებისმიერი ხერხებით უნდა ვეცადოთ, რომ მათი რიცხვი შემცირდეს.

რა შეიძლება გავაკეთოთ ამისთვის?

– გავაუმჯობესოთ ჩვენი პროდუქტი/მომსახურება;

– გავაუმჯობესოთ მომსახურების პროცესი, ჩვენთან ურთიერთობისას კლიენტს შევუქმნათ კომფორტი;

– ეფექტურია კლიენტების ჩამორეკვა, ყველასი სათითაოდ ან რაღაც ნაწილის მაინც. იმისთვის, რომ დავინახოთ კონკრეტული სურათი, რა მოსწონთ ჩვენთან, რა არ მოსწონთ, რის შეცვლას გვირჩევდნენ. გამოვავლინოთ პრობლემური შემთხვევები და შევეცადოთ დაუყონებლივ დავეხმაროთ მათ;

– დავაფასოთ არსებული და ერთგული კლიენტები, გავაკეთოთ მათთვისბონუსები, ფასდაკლებები, შეღავათიანი პირობები და ა.შ.

და თუ კი მაინცაღმოჩნდა, ჩვენგან წასული კლიენტი უკმაყოფილო დარჩა, შევეცადოთ აღმოვფხვრათ პრობლემა დროულად. საჭირო მეთოდების დახმარებით იოლად შესაძლებელია უკმაყოფილო კლიენტი გადავაქციოთ ჩვენს ყველაზე ლოიალურ მომხმარებლად.

ყველა ქვეყანაში ნებისმიერ მომხმარებელს ძალიან უნდა, რომ მისი უფლებები იყოს დაცული, რომ მისი აზრი იყოს მნიშვნელოვანი და მის, როგორც კლიენტის, პრეტენზიებს მოეკიდნონ გაგებითა და პატივისცემით. ყველას უნდა, რომ საჭიროების შემთხვევაში, მას მოუბოდიშონ, გააკეთონ რეაგირება და ყველაფერი გამოასწორონ.

ესე იგი, თუ თქვენ სწრაფად და ხარისხიანად გააკეთებთ რეაგირებას კლიენტის საჩივარზე, კონკრეტულად კი:

– დაურეკავთ და ბოდიშს მოიხდით შექმნილი პრობლემისთვის

– სწრაფად ყველაფერს გამოასწორებთ (ან დაპირდებით რომ გამოასწორებთ კონკრეტულ ვადაში და აუცილებლად შეასრულებთ პირობას)

– გადაიხდით რაიმე კომპენსაციას შექმნილი სირთულეებისთვის – ფასდაკლება, საჩუქრები და ა.შ.

უმრავლესობა უკმაყოფილო კლიენტებისა გახდება თქვენი ყველაზე ერთგული მომხმარებელი. რადგან ამ შემთხვევაში, ის თავს იგრძნობს დაფასებულად და შეძლებს ბევრი რამე გაპატიოთ.

ხოლო წინააღმდეგ შემთხვევაში ის თავის უკმაყოფილებაზე მოუყვება ყველა თავის ახლობელს, ისინი თავის მხრივ აუცილებლად დაგახასიათებენ სხვასთან და თქვენ ამით უამრავ პოტენციურ კლიენტს დაკარგავთ.

დასკვნა არის შემდეგი: ისწავლეთ უკმაყოფილო კლიენტებთან მუშაობა. იმის ნაცვლად, რომ მას უბრალოდ დაუბრუნოთ ფული, შეეცადეთ მისცეთ მეტი – მოიხადოთ ბოდიში და დაიბრუნოთ მისი კეთილგანწყობა. ეს უბრალო ნაბიჯი აუცილებლად დაგიფასდებათ და წინ წასწევს თქვენს ორგანიზაციას იმათ ფონზე, ვინც უბრალოდ შლის უკმაყოფილო კლიენტს თავისი ბაზიდან და აღარ მუშაობს მათზე.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

ჯუნა სანიკიძე
ჯუნა სანიკიძე 33 posts

სამუშაო ადგილი: მისო კრისტალი, პოზიცია: საკრედიტო ანალიტიკოსი პარალელურად: უყვარს წერა, ფსიქოლოგია, ადამიანები, საინტერესო ისტორიები. არის: პოზიტიური, შრომისმოყვარე, მიზანსწრაფული

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ