ტვინის შტურმის – ე.წ. Brainstorming-ის  6 ეფექტური ნაბიჯი

ტვინის შტურმის – ე.წ. Brainstorming-ის 6 ეფექტური ნაბიჯი

1. ეს ღონისძიება ყოველთვის გასვლებით ჩაატარეთ
არასოდეს არ ეცადოთ ტვინის შტურმის სამსახურში მოწყობა. ეს კარგი წესია ორი მიზეზის გამო: პირველ რიგში, თქვენ უნდა იყოთ აბსოლიტურად მშვიდ გარემოში იმისათვის, რომ გონება მოიკრიბოთ. ბილიარდის მაგიდასთან უფრო მეტი იდეა მოგივათ, ვიდრე სამსახურში. მეორე – ტვინის შტურმი რეგულარულად არ უნდა ტარდებოდეს. ყოველთვიურადაც კი უკვე ხელოვნური ხდება ეს პროცესი, ხოლო ამან შეიძლება მოკლას შემოქმედებითი პოტენციალი.

2. განსაზღვრეთ თქვენი ყურადღების ცენტრი
დაიწყეთ ტვინის შტურმის მთავარი პუნქტით და შეეცადეთ ყურადღება მიაქციოთ იმდენად, რამდენადაც ეს შესაძლებელია. მაგალითად, მთავარი პუნქტი «პროდუქტი, რომლის საჭიროებაც აქვს ჩვენს ბაზარს» – უკეთესად ჟღერს, ვიდრე «ჩვენი კომპანიის შემდეგი პროდუქტი». თქვენი ყურადღების ცენტრში ჩართეთ დამატებითი ასპექტები იმისათვის, რომ იდეების გენერაცია მიმართული იყოს არა თვისებებზე, არამედ პროექტის რეალიზაციიდან მიღებულ სარგებელზე.

ნუ შეგეშინდებათ შეზღუდვების დამატება! გავრცელებული დაბნეულობა შეზღუდვებთან დაკავშირებით მოწმობს იმას, რომ ისინი ახშობენ შემოქმედებით პოტენციალს, რეალურად კი პირიქით არის. არაფერია იმაზე მეტად გაურკვეველი და საშინელი, ვიდრე იჯდე ქაღალდის სუფთა ფურცელთან და გვერდით ფერადი ფანქრები გედოს. მოახდინეთ პრობლემური განცხადების ფორმულირება, განსაზღვრეთ თქვენი ტვინის შტურმის მნიშვნელოვანი შეზღუდვები იმისათვის, რომ გამოიწვიოთ შემოქმედებითი იდეების გაჩენა.

3. დახაზეთ კავშირების დიაგრამა
ჩვენ გამოვიტანე დასკვნა, რომ ყველაზე ეფექტური საშუალება ტვინის შტურმის დროს ჩანიშვნების გასაკეთებლად არის კავშირების დიაგრამის გამოყენება. კავშირების გრაფიკული სქემა ახდენს თქვენი ყურადღების კონცენტრაციას მთავარ იდეაზე მაშინ, როცა არახაზობრივი სქემა ახდენს იდეების სისტემატიზაციას ჯგუფებად და არა ქრონოლოგიურად.

იდეების ეს სივრცითი ორგანიზაცია გეგმასთან ან ტრადიციულ ჩანაწერთან შედარებით უფრო ინტუიტიურია. ბოლოს თქვენ იღებთ სმარტფონს და უღებთ ფოტოს თქვენი განხილვის საფინალო ვარიანტს.

4. შექმენით იდეები და არა გეგმები
მნიშვნელოვანია იმის დამახსოვრება, რომ ტვინის შტურმის მიზანი გეგმებისა და სქემების შექმნა კი არ არის, არამედ იდეების შექმნა და მათი განხილვა. თქვენი მიზანი არის იდეების გენერაცია იმისათვის, რომ ჯგუფმა შეძლოს კამათი სხვადასხვა კუთხით. გარდამავალი მომენტი სწორედ პერსპექტიულ იდეაში და მის განვითარებაშია. თუმცა გამოცდილებასთან ერთად თქვენ იგრძნობთ როდის არის საჭირო შემდეგი იდეისკენ წასვლა.

5. შეაჩერეთ «მბლოკავები» და «დაივერები»
«მბლოკავებს» და «დაივერებს» შეუძლიათ ძალიან სწრაფად გააბათილონ ნებისმიერი ტვინის შტურმი. «მბლოკავს» ეძახიან ადამიანს, რომელიც სწრაფად კვეთს იდეას, რადგან თვლის, რომ მისი განხორციელება შეუძლებელია გარკვეული მიზეზების გამო. დიახ, იდეები რეალისტური უნდა იყოს, მაგრამ, კამათის მონაწილეებმა საკუთარ თავს უნდა მისცენ გამოწვევა იმისათვის, რომ მოიგონონ თუნდაც ერთი საბაბი, რომელიც კამათს შექმნის და მხარს დაუჭერს იდეას მანამ, სანამ მასზე უარს იტყვიან. ტვინის შტურმის დაწყებამდე მიიტანეთ წყლის თოფი იმისათვის, რომ ხუმრობის ფონზე შეარცხვინოთ იდეის «მბლოკავი» როცა ის გამოჩნდება!

«დაივერი» წარმოადგენს «მბლოკავის» საპირისპიროს – ეს ადამიანი დაიწყებს იდეის განვითარებას ისე, რომ არ მიიღებს მის განხილვაში მონაწილეობას და არ ჩაუღრმავდება დეტალებს. ტვინის შტურმის მიზანი სწორედ დეტალების განხილვაა.
თუ ყველა მონაწილე ეთანხმება იდეას და მზადაა მისი განვითარებისთვის – დროა წინ წაიწიოთ.

6. შეადგინეთ შემდეგი ქმედებების ჩამონათვალი
ტვინის შტურმის ჩაგდების ყველაზე მარტივი საშუალებაა ერთი ან რამდენიმე იდეის შემდგომი განვითარების შესახებ აღნიშვნების გარეშე შეხვედრის დასრულება. თუ თქვენ არ გაქვთ დრო იმისათვის, რომ აღნიშნოთ იდეის განვითარების შემდგომი ნაბიჯი, მაშინ ტვინის შტურმიც არ უნდა ჩაატაროთ.

ტვინის შტურმი გაძლევთ მასშტაბურად ფიქრისა და თანამშრომლობის შესაძლებლობას. ამასთან ზემოთ ჩამოთვლილი რჩევების მიყოლა აუცილებელია.

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1526 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

როგორ უნდა აიმაღლოთ თვითშეფასებისა და თავდაჯერებულობის მაჩვენებელი

1. შეეშვით საკუთარი თავის სხვა ადამიანებთან შედარებას. ყოველთვის გამოჩნდება ისეთი ადამიანი, ვისაც თქვენზე მეტი ექნება და ისეთებიც, ვისაც თქვენზე ნაკლები ექნება რაიმე. თუ თქვენ დაკავდებით ასეთი შედარებებით, ყოველთვის გეყოლებათ ბევრი

Print Friendly, PDF & Email

წერილი კაცობრიობას

დღეს ზღვა განსაკუთრებით ლამაზი და მშვიდია. თავის სიღრმეში ინახავს ათას საიდუმლოს და ჩვენც ამ საიდუმლოს ნაწილად ვრჩებით. ქვიშა სანაპიროზე არის ძალიან თბილი და ფეხით სიარული ავსებს სულს პოზიტივით და იმედით.

Print Friendly, PDF & Email

გამოძიებას ატარებენ ბეჭდვის ექსპერტები: მოდის მსხვერპლი

უჩვეულო ინტერნეტ-სერიალი «გამოძიებას ატარებენ ბეჭდვის ექსპერტები» – შექმნილია ამერიკული კომპანია Hewlett-Packard-ის ძალისხმევით და მოიცავს 4 სერიას: «მასობრივი გაუჩინარება», «ციტრუსის ტრაგედია», «ბლითების მაქინაციები» და «მოდის მსხვერპლი». მარტივი სიუჟეტი მოგვიწოდებს გამოვიყენოთ HP-ის ორიგინალური

Print Friendly, PDF & Email

6 სასარგებლო ჩვევა, რომელიც გაგიაქტიურებთ ფსიქოლოგიურ გამძლეობას

დედამიწაზე ერთ-ერთ ყველაზე გამძლე ადამიანებად თავისუფლად შეიძლება დავასახელოთ «ზღვის კატები» — აშშ-ს სამხედრო-საზღვაო სპეცდანიშნულების რაზმი. ჟურნალისტმა ნიკოლას კოულმა შეაგროვა რჩევები, რომლებიც ეხმარება სამხედროებს თავი გაართვან მძიმე რეჟიმს. B2P.GE გთავაზობთ სტატიის

Print Friendly, PDF & Email

როგორ ვისწავლოთ საკუთარი აზრების მკაფიოდ გამოხატვა

1. არის ერთი კარგი სავარჯიშო. აიღეთ რაიმე საოჯახო ნივთი, მაგალითად ტაფა და შეეცადეთ 5 წუთის მანძილზე მის შესახებ მოყვეთ რამე გამართული ლიტერატურული ენით. თავიდან ეს პროცესი გაგირთულდებათ, მაგრამ ყოველ ჯერზე

Print Friendly, PDF & Email

ბიზნეს იდეის შემოწმების მეთოდები

1. Lean-მეთოდი lean-მეთოდიკის პრინციპი, რომელიც ხსნის როგორ უნდა შეიქმნას პორდუქტი ისე, რომ ამ ყველაფერზე მინიმალური რაოდენობის რესურსი დაიხარჯოს, შეიძლება გავიგოთ ერიკ რეისის კლასიკური მუშაობით The Lean Startup. მასში ის აღწერს

Print Friendly, PDF & Email