შეცდომებზე სწავლობენ – M&M’s-ის ისტორიის მაგალითზე

შეცდომებზე სწავლობენ – M&M’s-ის ისტორიის მაგალითზე

როცა საკუთარი ბიზნესის კეთებას იწყებთ, სასარგებლოა მსხვილი და წარმატებული კომპანიების საქმიანობაზე დაკვირვება. თუმცა, არანაკლებ საინტერესოა მათი წარსულის შეცდომების შესწავლაც.

ამ სტატიაში გვინდა მოგიყვეთ კორპორაცია Mars-ის შესახებ, რომელმაც მიიღო არასწორი გადაწყვეტილება, როცა უარი თქვა სწორი გადაწყვეტილების მიღებაზე.

ყველაფერი ასე დაიწყო… 1981 წელს კომპანიის წარმომადგენლებთან შეთავაზებით მივიდა კინოკომპანია Universal Studios, რომელმაც M&M’s-ის მწარმოებლებს სთხოვა გამოეყენებინათ საკთარ წარმოებაში კანფეტ „უცხოპლანეტელი“-ს ფორმა და სახელი.

რეჟისორის იდეით, რომელიც სხვათა შორის სტივენ სპილბერგი იყო, ფილმის მთავარ სცენაში პატარა ბიჭს უცხოპლანეტელი სახლში უნდა შეეტყუებინა სწორედ M&M’s-ის კანფეტით. რეკლამის ეს ფორმა (product placement) ყოველთვის ეხმარებოდა კინოკომპანიებს დამატებითი შემოსავლის მიღებაში და ასევე პროექტის შემდგომ განვითარებაში.

თუმცა, Mars Inc. -ის მფლობელებმა (ძმებმა ჯონ და ფორესტ მარსებმა) უარი განაცხადეს ამ შეთავაზებაზე იმ მიზეზით, რომ უცხოპლანეტელის სახე, რომელიც კანფეტს მიირთმევს, შეაშინებდა ბავშვებსაც და დიდებსაც.

მას შემდეგ, რაც ვერ შედგა მოლაპარაკება Mars-თან, კინოკომპანიამ კონტრაქტი გააფორმა Hershey’s-თან, რომელმაც უფლება მისცა ფილმში თავისი ახალი პროდუქტი – Reese’s Pieces ფერადი კანფეტები გამოეყენებინათ.

თავიდან გაყიდვები ცუდად მიდიოდა, მაგრამ სარეკლამო კამპანიის ჩაშვების შემდეგ, რომლის მთავარი სლოგანი იყო “უცხოპლანეტელის საყვარელი კანფეტები” და ფართე ეკრანებზე ფილმ „უცხოპლანეტელი“-ს გამოსვლის შემდეგ, სიტუაცია ძირეულად შეიცვალა.

სიმპატიური უცხოპლანეტელი, რომელიც მიირთმევდა Reese’s Pieces-ს, იმდენად მოსწონდათ ბავშებს, რომ ფილმის გამოსვლიდან უკვე პირველივე კვირაში  კანფეტების გაყიდვების გაიზარდა 40%-ით, ხოლო საერთო გაყიდვების ზრდამ შეადგინა 80%.

ამრიგად, Hershey-მ გამოიმუშავა მილიონობით დოლარი და საყოველთაო აღიარებაც მიიღო. ჯეკ დაუდიმ – ადამიანმა, რომელმაც ეს გარიგება გააფორმა, მოგვიანებით განაცხადა:

«ეს იყო ისტორიაში ყველაზე მსხვილი მარკეტინგული ტრიუკი. ასეთი ეფექტის მისაღებად რეკლამაში ვხარჯავდით  15-20 მლნ აშშ. დოლარს»..

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1534 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

ტექნოლოგიები და ინოვაციები

Nissan Leaf-ის მფლობელების გამაოგნებელი გამოკითხვა

ცოტა ხნის წინ, Nissan-ის ევროპულმა განყოფილებამ გამოაქვეყნა ელექტრომობილ Nissan Leaf-ის მფლობელებში ჩატარებული სოციოლოგიური გამოკითხვა, რომელშიც მონაწილეობდა 6 500 ავტომფლობელი ბრიტანეთიდან. გამოკითხვის შედეგებმა აჩვენა, რომ: 1. ავტომანქანის მფლობელთა 93%-თვის Nissan Leaf-ი არის ძირითადი საოჯახო

წარმატება და მოტივაცია

ბიზნეს-ახალგაზრდობის თანადამფუძნებლის – პეტრე ოსიპოვის წლის 8 ინსაიტი

1. საჭირო არ არის მოჩხუბარი ძაღლივით იყოთ. ყველა საკითხის ნეგატიურ მოტივაციაზე აგებაც არ არის საჭირო. ყველაფერი უნდა ააგოთ პოზიტივზე. 2. როცა გვეჩვენება, რომ გარშემო ყველაფერი ცუდია და შემაწუხებელი, ამას გარე

ბიზნეს რჩევები

10 რჩევა კრიზისიდან გამოსასვლის, გაყინული წერტილიდან დაძვრისა და ოცნების ასრულებისთვის

ცოტა ვინმეს თუ უშოვია ბევრი ფული სერიოზული გამოცდების გადალახვის გარეშე. ნებისმიერი ბიზნესმენი იტყვის, რომ შეჯახებია ისეთ მოვლენას, როგორიც არის «კრიზისი». ნებისმიერ ბიზნესში კრიზისმა შეიძლება მუხლებზე დაგაჩოქოთ, ან პირიქით, სიმდიდრისა და