როგორ გაუმკლავდეთ ადამიანებს, რომლებიც ცდილობენ დააქვეითონ თქვენი თვითშეფასება

როგორ გაუმკლავდეთ ადამიანებს, რომლებიც ცდილობენ დააქვეითონ თქვენი თვითშეფასება

ბევრი ჩვენგანი შეხვედრია ადამიანებს, რომელბიც სხვების დამცირებით სიამოვნებას იღებენ. ასეთ მოვლენას სახელწოდებაც კი აქვს – სოციალურ-დესტრუქციული ქცევა. ეს თითქოს უწყინარი ქცევაა, თუმცა მისი შედეგები შეიძლება საკმაოდ მძიმე იყოს. ადამიანი იღებს ემოციურ ტრავმას, ეჭვი შეაქვს საკუთარ შესაძლებლობებში, კარგავს თანადგომის შეგრძნებას. ასეთი სტრესის შემდეგ დიდი დროა საჭირო, რომ ყველაფერი დალაგდეს ტრავმირებული ადამიანის ფსიქოლოგიაში, ამიტომ სჯობს თავიდანვე მიიღოთ ზომები დესტრუქციული ქცევის გამოვლენისას. გთავაზობთ რამოდენიმე სასარგებლო რჩევას:

1. ეძებეთ ნიშნები
მანამ, სანამ რაიმეს იეჭვებთ, დარწმუნდით, რომ ეს ნამდვილად სოციალურ-დესტრუქციული ქცევაა. ყველა ჩვენგანს უთქვამს სისულელე დაუფიქრებლად. მნიშვნელოვნია მომენტი, როცა აფიქსირებთ, რომ ადამიანი ცდილობს გაწყენინოთ მიზანმიმართულად. ასეთი დამოკიდებულების არსი მდგომარეობს იმაში, რომ ერთი ადამიანი იყენებს ნეგატივს მეორე ადამიანის შეურაცხყოფისა და რეპუტაციის შელახვისთვის.
სოციალურ-დესტრუქციული ქცევის ნიშნებია:
სხვა ადამიანებიც ამჩნევენ პიროვნებისგან თქვენს მიმართ გამოხატულ უხეშ დამოკიდებულებას;
თქვენ მუდმივად ცდილობთ რაღაც დაუმტკიცოთ მას;
ის მიდრეკილია კრიტიკის, განსჯის, ჭორაობისკენ და ცდილობს „კეთილშობილური“ ქცევების უკან დამალოს ეს ყველაფერი;
მისი კომპლიმენტები არაგულახდილი და საწყენია;
ის ქმნის შთაბეჭდილებას, რომ ზრუნავს თქვენზე და კარგი სურს თქვენთვის;
ის ცდილობს აგაცილოთ მიზანს და მაცდურ წინადადებებს გთავაზობთ.
თუ ჯერ კიდევ არ ხართ დარწმუნებული, რომ ეს ადამიანი თქვენს დამცირებას ცდილობს, ჰკითხეთ სხვას, ვისაც შეუძლია სიტუაციას გვერდიდან შეხედოს.

2. დაადგინეთ მოტივი
ყოველთვის მნიშვნელოვანია იმის გაგება, რა მიზეზით ცდილობს ადამიანი თქვენს დამცირებას. პირველი, რაც თავში მოგივათ ეს იქნება სიძულვილი. მაგრამ სხვა მიზეზებიც არსებობს, მაგალითად:
კონკურენცია. ეს მოტივი განსაკუთრებით გავრცელებულია სამსახურში, ადამიანი იქცევა ასე იმის გამო, რომ საკუთარ უსუსურობას გრძნობს.
პროექცია. თუ თქვენ აკეთებთ იმ საქმეს რომლის გაკეთება ამ ადამიანს არ გამოუვიდა, მას შეუძლია საკუთარი წარუმატებლობის პროექცია მოახდინოს თქვენზე.
შფოთვა. მაგალითად, თქვენ გადახვედით სხვა ქალაქში საკუთარი ოცნების განსახორციელებლად. მშობლები ამას განიცდიან და ყველაფერს აკეთებენ იმისათვის, რომ თქვენი გადაწყვეტილება შეცვალონ.
ამრიგად, დესტრუქციული ქცევის მიზეზის დადგენისას, თქვენ შეძლებთ მასთან ბრძოლის საუკეთესო საშუალება შეარჩიოთ.

3. იყავით გულწრფელი
შეეცადეთ დაელაპარაკოთ ამ ადამიანს და აუხსნათ, რომ ტკივილს გაყენებთ. თუ ასეთი ქცევის მიზეზი არის შფოთვა, შეეცადეთ აუხსნათ თქვენი გეგმები და დაანახოთ, რომ საშიშროება არ გელით. ურთიერთობა ხშირად ხელს უწყობს კონფლიქტური სიტუაციების მოგვარებას. აუხსენით ადამიანს, რომ ეჭვიანობა და სიძულვილი – მისივე მტერია.

4. ენას კბილი დააჭირეთ
თუ თქვენ არ მოგწონთ ადამიანის რეაქცია თქვენს წარმატებაზე, უბრალოდ ნუღარ გაუზიარებთ მას ინფორმაციას. ზოგჯერ სოციალურ-დესტრუქციული ქცევის მიზეზი შეიძლება იყოს თქვენთვის ხასიათის გაფუჭება.

5. შეცვალეთ ურთიერთობები
თუ თქვენ უცხო ადამიანი გამცირებთ, უბრალოდ შეწყვიტეთ ურთიერთობა მასთან. თუმცა დესტრუქციული ქცევის საბაბი შეიძლება გახდეს მეგობარი ან ნათესავი – ამ შემთხვევაში საქმე რთულად არის. შეეცადეთ მოცილდეთ ამ ადამიანს, დროებით მაინც. შეიძლება ამის შემდეგ ის მიხვდეს, რომ თქვენ მხარდაჭერა გჭირდებათ და არა კრიტიკა.

6. შეხედეთ ამ ყველაფერს სხვა კუთხით
კრიტიკა მოტივაციის მიზეზეი ხდება, ხოლო კონკურენცია გვაძლიერებს. უფრო მეტიც, დესტრუქციული ქცევა მიმართულია თქვენს სუსტ წერტილებზე. ეს შეიძლება მინიშნებაც კი იყოს იმისთვის, თუ რა უნდა შეცვალოთ საკუთარ თავსა და ცხოვრებაში.

7. მოძებნეთ მხარდაჭერა
გარშემო ისეთი ხალხი შემოიკრიბეთ, რომლებსაც ნამდვილად უყვარხართ და გაფასებენ!
თანამედროვე საზოგადოებაში პრაქტიკულად შეუძლებელია სოციალურ-დესტრუქციული ქცევის თავიდან აცილება. მთავარია დროულად ამოიცნოთ ამ ქცევის ადამიანები და მიიღოთ შესაბამისი ზომები. ეს დაგეხმარებათ შეინარჩუნოთ ემოციური წონასწორობა და განაგრძოთ წარმატების გზაზე სვლა. გაუზიარეთ ეს ინფორმაცია მეგობრებს!

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1532 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

ყოველდღიური 5 პოზიტიური მოწოდება: შაბათი

დაიწყეთ დღე პოზიტიურად, შემატეთ ფიქრს დადებითი მუხტი და იმოქმედეთ ამ შემართებით. მარცხის გარეშე წარმატების მიღწევა წარმოუდგენელია. ამიტომ უშიშარი უნდა იყო, თუ გამარჯვება გწადია. წლები ჩვენი სიმდიდრეა და სულის ყოველი ნაიარევი

Print Friendly, PDF & Email

4 გზა, როგორ დავაბალანსოთ სამსახურის და ცხოვრების პრიორიტეტები

ადამიანთა უმეტესობა მუდმივად ვცდილობთ გავაკეთოთ უფრო მეტი და  სწრაფად და ამასთან ერთად შევძლოთ განტვირთვა და ნორმალურად დასვენება. თუმცა ყველას მოგვეხსენება, რომ  დღევანდელ გიჟურ ცხოვრების რიტმში, ეს არც ისე ადვილია. ფაქტია,

Print Friendly, PDF & Email

როგორ დავეხმაროთ ბავშვს შიშის დაძლევაში

სიბნელისა თუ მარტო დარჩენის შიში ხშირად დისკომფორტს უქმნის როგორც ბავშვებს, ისე უფროსებს. რა იწვევს შიშებს? როდის და როგორ უნდა დავეხმაროთ ბავშვებს მათ დაძლევაში და რა შეცდომებს უშვებენ მშობლები შვილის შიშებთან

Print Friendly, PDF & Email

სწორი საახალწლო რეკლამა

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!Signup now and receive an email once I publish new content. I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Print Friendly, PDF & Email

რჩევები ტვინის მუშაობის სტიმულაციისთვის

1. ახალი გარემოცვა შეიარეთ იქ, სადაც ჯერ არ ყოფილხართ ან იშვიათად დადიხართ. ეს შეიძლება იყოს ახალი დიდი პარკი ან საიუველირო მაღაზია მეზობელ რაიონში. 2. ახალი სურნელი იყიდეთ ეთერზეთები და ნებისმიერი

Print Friendly, PDF & Email

სწორი ცხოვრებისეული ჩვევები

1. ადრე ადგომა წარმატებული ადამიანები, როგორც წესი ტოროლები არიან. დღის ეს პერიოდი, რომელიც სამყაროს სრულად გაღვიძებამდეა, ყველაზე მნიშვნელოვანი, შთამაგონებელი და მშვიდია. ისინი, ვინც დილით ადრე ადგომა ჩვევად გაიხადა ამტკიცებენ, რომ

Print Friendly, PDF & Email