როგორ გაუმკლავდეთ ადამიანებს, რომლებიც ცდილობენ დააქვეითონ თქვენი თვითშეფასება

როგორ გაუმკლავდეთ ადამიანებს, რომლებიც ცდილობენ დააქვეითონ თქვენი თვითშეფასება

ბევრი ჩვენგანი შეხვედრია ადამიანებს, რომელბიც სხვების დამცირებით სიამოვნებას იღებენ. ასეთ მოვლენას სახელწოდებაც კი აქვს – სოციალურ-დესტრუქციული ქცევა. ეს თითქოს უწყინარი ქცევაა, თუმცა მისი შედეგები შეიძლება საკმაოდ მძიმე იყოს. ადამიანი იღებს ემოციურ ტრავმას, ეჭვი შეაქვს საკუთარ შესაძლებლობებში, კარგავს თანადგომის შეგრძნებას. ასეთი სტრესის შემდეგ დიდი დროა საჭირო, რომ ყველაფერი დალაგდეს ტრავმირებული ადამიანის ფსიქოლოგიაში, ამიტომ სჯობს თავიდანვე მიიღოთ ზომები დესტრუქციული ქცევის გამოვლენისას. გთავაზობთ რამოდენიმე სასარგებლო რჩევას:

1. ეძებეთ ნიშნები
მანამ, სანამ რაიმეს იეჭვებთ, დარწმუნდით, რომ ეს ნამდვილად სოციალურ-დესტრუქციული ქცევაა. ყველა ჩვენგანს უთქვამს სისულელე დაუფიქრებლად. მნიშვნელოვნია მომენტი, როცა აფიქსირებთ, რომ ადამიანი ცდილობს გაწყენინოთ მიზანმიმართულად. ასეთი დამოკიდებულების არსი მდგომარეობს იმაში, რომ ერთი ადამიანი იყენებს ნეგატივს მეორე ადამიანის შეურაცხყოფისა და რეპუტაციის შელახვისთვის.
სოციალურ-დესტრუქციული ქცევის ნიშნებია:
სხვა ადამიანებიც ამჩნევენ პიროვნებისგან თქვენს მიმართ გამოხატულ უხეშ დამოკიდებულებას;
თქვენ მუდმივად ცდილობთ რაღაც დაუმტკიცოთ მას;
ის მიდრეკილია კრიტიკის, განსჯის, ჭორაობისკენ და ცდილობს „კეთილშობილური“ ქცევების უკან დამალოს ეს ყველაფერი;
მისი კომპლიმენტები არაგულახდილი და საწყენია;
ის ქმნის შთაბეჭდილებას, რომ ზრუნავს თქვენზე და კარგი სურს თქვენთვის;
ის ცდილობს აგაცილოთ მიზანს და მაცდურ წინადადებებს გთავაზობთ.
თუ ჯერ კიდევ არ ხართ დარწმუნებული, რომ ეს ადამიანი თქვენს დამცირებას ცდილობს, ჰკითხეთ სხვას, ვისაც შეუძლია სიტუაციას გვერდიდან შეხედოს.

2. დაადგინეთ მოტივი
ყოველთვის მნიშვნელოვანია იმის გაგება, რა მიზეზით ცდილობს ადამიანი თქვენს დამცირებას. პირველი, რაც თავში მოგივათ ეს იქნება სიძულვილი. მაგრამ სხვა მიზეზებიც არსებობს, მაგალითად:
კონკურენცია. ეს მოტივი განსაკუთრებით გავრცელებულია სამსახურში, ადამიანი იქცევა ასე იმის გამო, რომ საკუთარ უსუსურობას გრძნობს.
პროექცია. თუ თქვენ აკეთებთ იმ საქმეს რომლის გაკეთება ამ ადამიანს არ გამოუვიდა, მას შეუძლია საკუთარი წარუმატებლობის პროექცია მოახდინოს თქვენზე.
შფოთვა. მაგალითად, თქვენ გადახვედით სხვა ქალაქში საკუთარი ოცნების განსახორციელებლად. მშობლები ამას განიცდიან და ყველაფერს აკეთებენ იმისათვის, რომ თქვენი გადაწყვეტილება შეცვალონ.
ამრიგად, დესტრუქციული ქცევის მიზეზის დადგენისას, თქვენ შეძლებთ მასთან ბრძოლის საუკეთესო საშუალება შეარჩიოთ.

3. იყავით გულწრფელი
შეეცადეთ დაელაპარაკოთ ამ ადამიანს და აუხსნათ, რომ ტკივილს გაყენებთ. თუ ასეთი ქცევის მიზეზი არის შფოთვა, შეეცადეთ აუხსნათ თქვენი გეგმები და დაანახოთ, რომ საშიშროება არ გელით. ურთიერთობა ხშირად ხელს უწყობს კონფლიქტური სიტუაციების მოგვარებას. აუხსენით ადამიანს, რომ ეჭვიანობა და სიძულვილი – მისივე მტერია.

4. ენას კბილი დააჭირეთ
თუ თქვენ არ მოგწონთ ადამიანის რეაქცია თქვენს წარმატებაზე, უბრალოდ ნუღარ გაუზიარებთ მას ინფორმაციას. ზოგჯერ სოციალურ-დესტრუქციული ქცევის მიზეზი შეიძლება იყოს თქვენთვის ხასიათის გაფუჭება.

5. შეცვალეთ ურთიერთობები
თუ თქვენ უცხო ადამიანი გამცირებთ, უბრალოდ შეწყვიტეთ ურთიერთობა მასთან. თუმცა დესტრუქციული ქცევის საბაბი შეიძლება გახდეს მეგობარი ან ნათესავი – ამ შემთხვევაში საქმე რთულად არის. შეეცადეთ მოცილდეთ ამ ადამიანს, დროებით მაინც. შეიძლება ამის შემდეგ ის მიხვდეს, რომ თქვენ მხარდაჭერა გჭირდებათ და არა კრიტიკა.

6. შეხედეთ ამ ყველაფერს სხვა კუთხით
კრიტიკა მოტივაციის მიზეზეი ხდება, ხოლო კონკურენცია გვაძლიერებს. უფრო მეტიც, დესტრუქციული ქცევა მიმართულია თქვენს სუსტ წერტილებზე. ეს შეიძლება მინიშნებაც კი იყოს იმისთვის, თუ რა უნდა შეცვალოთ საკუთარ თავსა და ცხოვრებაში.

7. მოძებნეთ მხარდაჭერა
გარშემო ისეთი ხალხი შემოიკრიბეთ, რომლებსაც ნამდვილად უყვარხართ და გაფასებენ!
თანამედროვე საზოგადოებაში პრაქტიკულად შეუძლებელია სოციალურ-დესტრუქციული ქცევის თავიდან აცილება. მთავარია დროულად ამოიცნოთ ამ ქცევის ადამიანები და მიიღოთ შესაბამისი ზომები. ეს დაგეხმარებათ შეინარჩუნოთ ემოციური წონასწორობა და განაგრძოთ წარმატების გზაზე სვლა. გაუზიარეთ ეს ინფორმაცია მეგობრებს!

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1531 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

თქვენ დაკარგავთ მხოლოდ ერთ წუთს ამის წასაკითხად

თქვენ დაკარგავთ მხოლოდ ერთ წუთს ამის წასაკითხად…  ადამიანის სიცოცხლე კი შესაძლოა გადარჩეს ნეიროქირურგები ამბობენ, რომ თუკი 3 საათის განმავლობაში მიუსწრებენ ინსულტის მსხვერპლს, მაშინ ინსულტის შედეგები შესაძლოა ალაგდეს. ილეთი იმაში მდგომარეობს, რომ

Print Friendly, PDF & Email

მოსმენა ეფექტური ლიდერის მახასიათებელი

მოსმენის ხელოვნება იზომება არა იმით რა პასუხს მოძებნი, ზოგჯერ სხვა ადამიანების გაგება ნებისყოფის დაძაბვას მოითხოვს. პეტ უილიამსი თავის წიგნში: „როგორ გავხდეთ ქოუჩი„ აღწერს ეფექტური მოსმენის მნიშვნელობას. „ვფიქრობ, იმისათვის რომ გახდე

Print Friendly, PDF & Email

7 გზა თქვენი ბიზნესის ფინანსირებისთვის

კარგია, როცა საკუთარი სახსრები გაქვთ ბიზნესის დასაფინანსებლად. თუმცა, ეს იშვიათობაა და ხშირად საჭირო ხდება დამატებითი ფინანსების მოძიება. მოდი ერთად გავარკვიოთ, საიდან შეიძლება ფულის მიღება ბიზნესის დაწყებისა და განვითარებისთვის. დაფინანსების ძირითადი

Print Friendly, PDF & Email

პოზიტიური ისტორიები განწყობისთვის

ჩვენ, ადამიანები, სხვა ადამიანებში ყოველთვის ვპოულობთ იმას, რასაც ვეძებთ. თუ სიკეთეს დავუწყებთ ძიებას მას აუცილებლად ვიპოვით და თუ ცუდ თვისებებს – მათაც აუცილებლად ვიხილავთ. ცხოვრება სავსეა ლამაზი წუთებით და ამაღელვებელი,

Print Friendly, PDF & Email

7 შინაგანი კანონი

1. «ფიქრები მატერიალურია» ყველაფერი, რაც გაგვაჩნია არის იმის რეზულტატი, რასაც საკუთარ თავზე ვფიქრობთ. თუ ადამიანი მოქმედებს ცუდად ან ფიქრობს ცუდზე, მას თან სდევს ტკივილი. თუ ადამიანი სუფთა გრძნობებით და მიზნებით

Print Friendly, PDF & Email

15 უტყუარი საშუალება მარკეტინგის სტიმულირებისთვის

1. მომსახურების და პროდუქტის ხარისხის ამაღლება და ახალი პროდუქტების დახურული გაყიდვების მოწყობა. 2. მოძებნეთ და შექმენით ფანატების წრე. თქვენ უნდა დაუმეგობრდეთ ყველაზე კარგ კლიენტებს და დაიწყოთ მათთან ურთიერთობა, მოახდინოთ მათი

Print Friendly, PDF & Email