როგორ შევწყვიტოთ საკუთარ თავზე ცუდად ფიქრი?

როგორ შევწყვიტოთ საკუთარ თავზე ცუდად ფიქრი?

რა ადვილია თვითკრიტიკის დაუნდობელ ტალღებში ჩაძირვა! ნეგატიური აზრები – ეს ცალკეული ადამიანების არაიშვიათი თვისებაა. დროდადრო ისინი ყველას მოგვინახულებენ ხოლმე. მაგრამ როგორც კი ჩვენ საკუთარ თავს ვუსვამთ კითხვას: “და რაზე ვფიქრობ მე ამჟამად?”, ჩვენ პირველ ნაბიჯს ვდგამთ ნეგატიური აზრების კონტროლისაკენ, ვათავისუფლებთ საკუთარ გონებას უფრო ეფექტური აზროვნებისათვის და ვთავისუფლდებით ქრონიკული სტრესისაგან.

  1. საკუთარ თავს ენდეთ. ნუ ყოფთ ყველა აზრებს, რომლებიც მოგივათ თავში, კარგზე და ცუდზე. და ნუ ცდილობთ იწინასწარმეტყველოთ თვითოეული მათგანისაგან მისაღები სარგებლის შესახებ. ნებისმიერი აზრი – ეს მხოლოდ საწყისი მასალაა რომლისგანაც მარტო თქვენ შეგიძლიათ გააკეთოთ რაიმე უნიკალური ამ ცხოვრებაში. გახდით დროებით მიუკერძოებელი დამკვირვებელი. მონაწილეობთ თუ არა უსიამოვნო საუბარში, იმიტომ რომ აიღეთ საკუთარ თავზე ნამეტანი ბევრი პასუხისმგებლობა ყველა შემთხვევისათვის, რომელიც გარშემო ხდება? მიჩვეული ხართ დაადანაშაულოთ საკუთარი თავი, როდესაც საქმეები ცუდად მიდის? გააქვთ საკუთარი შეცდომების გადაჭარბების და თქვენი მიღწევების დაუფასებლობისაკენ მიდრეკილება? დაელაპარაკეთ ახლო მეგობარს, რომ დაინახოთ უფრო ობიექტური სურათი. და დროდადრო გვერდიდან დააკვირდით საკუთარ თავს.
  2. შეცვალეთ უარყოფითი ნეიტრალურზე. თუ თქვენ გრძნობთ, რომ უიმედოდ გაგვიანდებათ, მაშინ იმის მაგივრად, რომ თავს დაახვიოთ დანაშაულის გრძნობა, იფიქრეთ იმაზე, რომ დღესდღეობით თქვენ ჯერ ვერ ისწავლეთ საკუთარი დროის კარგად განსაზღვრა და საჭიროა უახლოესი დროის განმავლობაში ყურადღება მიაქციოთ ამას.
  3. თქვენს მიმართ ნათქვამ ნეგატიურ კომენტარებს ნუუსმენთ. თუ თქვენ აპირებთ ახალ საქმეს მოკიდოთ ხელი და გესმით რეპლიკები: “ეს უსარგებლოა. შენ არაფერი გამოგივა”, უპასუხეთ, რომ თქვენ გჯერათ, რომ ღირს ამ მიმართულებით საკუთარი ძალისხმევის გამოყენება. ნუ მისცემთ საკუთარ თავს უფლებას საკუთარ შინაგან დიალოგში ნეგატიური გამონათქვამების წარმოთქმას საკუთარი თავის მიმართ. “ნუ რა არის ეს, ისევ ვერაფერი გამომდის!”,ამის მაგივრად სცადეთ იპოვოთ უფრო მშვიდი ფრაზა: “დღევანდელ დღეს მე გამომილია ჩემი იდეები. მაგრამ ამ პრობლემის გადაჭრის საშუალება არსებობს!
  4. თქვენი ინიციატივა გამოიყენეთ, ნუ ელოდებით მას სხვისგან. მოლოდინზე შეიძლება დაიხარჯოს ბევრი დრო, და სულიერი ძალები.
  5. შეცვალეთ თქვენი ფრაზები. ამოიღეთ თქვენი ლექსიკონიდან სიტყვები: “მე შევძლებდი…”, “მე უნდა….”, “კარგი იქნებოდა თუ…”,”იმედია..”. და ჩვეულებრივი ფრაზის მაგივრად: “კარგი იქნებოდა სამზარეულოში რემონტის გაკეთება”, თქვი “წავალ მოვემზადები რემონტისათვის”. ამგვარად, თქვენ უცებ ადასტურებთ თქვენს სიტყვებს თქვენი მოქმედებით.
  6. განთავისუფლდით. თუ თქვენ იყენებთ ფრაზებს სიტყვებით: “მე ყოველთვის…” ან “მე ვერასოდეს…” ამგვარი ნეგატიური გაგრძელებით, თქვენ უყენებთ საკუთარ თავს შემდგომ ცვლილებებზე აკრძალვას. თქვენ კი შეგიძლიათ გააკეთოთ ერთი და იგივე სხვადასხვანაირად.
  7. უფრო მეტად იურთიერთედ პოზიტიურ ხალხთან. გაგიგონიათ ანდაზა: “მეთევზე მეთევზეს შორიდან ხედავს”? თუ თქვენს ჩვეულებრივ გარემოცვაში მიღებულია ჩივილი მიზეზით და უმიზეზოდ, თქვენთვის თითქმის შეუძლებელი იქნება დიდი ხნის განმავლობაში დადებითი განწყობით ყოფნა. პოზიტიური აზროვნება – ეს თქვენი პირადი არჩევანია. ხელს ნუ უშლით სხვებს საკუთარ თავზე ცუდად ფიქრს, თუ მათი არჩევანი ასეთია.
  8. საკუთარი თავის მიმართ კეთილი იყავით. საკუთარი თავისთვის საშინელ კრიტიკოსად გახდომა ძალიან ადვილია. თუ ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ თავაზიანი და გამგებიანი სხვა ადამიანების მიმართ, მაშინ ჩვენ უნდა ვიყოთ არანაკლებ ადამიანურები საკუთარი თავის მიმართაც. ნურასოდეს ნუ იძახით საკუთარ თავზე იმას, რაც არასოდეს არ გითქვამთ სხვა ადამიანისათვის.
Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1511 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ