ჩარლზ დაჰიგი: როგორ დავნერგოთ კარგი ჩვევები

ჩარლზ დაჰიგი: როგორ დავნერგოთ კარგი ჩვევები

რამოდენიმე ფაქტი ჩარლზ დაჰიგის წიგნიდან «ჩვევის ძალა» – იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა მართოთ თქვენი ჩვევები.

1. როგორ ხდება ჩვევების ფორმირება
ყოველ ჯერზე, როცა რაიმე ახალს ვაკეთებთ, ტვინი ამუშავებს ინფორმაციის დიდ რაოდენობას. ის იმახსოვრებს ქცევის, შეგრძნების და რეაქციების ახალ შაბლონებს. დროთა განმავლობაში, როცა ჩვენ დავალების არსს ვგებულობთ, ჩვენი ქცევა ხდება ავტომატური, ხოლო გონებრივი სამუშაოს რაოდენობა რამოდენიმეჯერ იკლებს.

გაიხსენეთ ის მომენტი, როცა ველოსიპედის მართვას პირველად სწავლობდით. იმ ფიზიკური და გონებრივი დაძაბულობის დავიწყება წარმოუდგენელია. თუმცა ახლა, თქვენ უკვე შეგიძლიათ დაჯდეთ ველოსიპედზე სიამოვნების გამო და ათეულობით კილომეტრი გაიაროთ, თან არაფერი იფიქროთ იმაზე, როგორ აკეთებთ ამას.

დაჰიგი ამბობს:
ჩვენ ამ პროცესს დამახსოვრებას ვეძახით. მის დროს წარმოიქმნება მეხსიერების ახალი ადგილები, რომლებიც პასუხისმგებელია რუტინული ქმედებების ავტომატიზაციაზე. ყოველდღიურად ჩვენ ვეყრდნობით მას ათეულ და ასეულ ჯერზე.

2. როგორ მუშაობს ჩვევების ციკლი
ყოველი ჩვევა შედგება მარტივი, მაგრამ საკმაოდ მძლავრი ციკლისგან.

ჯერ წარმოიქმნება სიგნალი, რომელიც ტვინს ეუბნება რომ საჭიროა გადავიდეს «ავტომატურ რეჟიმში» და გამოიყენოს გარკვეული ჩვევა. შემდეგ საქმეში ერთვება მოქმედების პროგრამა. ის შედგება აზრობრივი და ფიზიკური ქმედებებისგან, რომლებიც პასუხისმგებელი არიან ამოცანის შესრულებაზე. და ბოლოს, ჯილდო – რომელიც ტვინს საშუალებას აძლევს გაიგოს, ღირს თუ არა ჩვევა იმად, რომ ის დაიმახსოვროს.
დროთა განმავლობაში ციკლი ხდება უფრო გარკვეული. სიგნალი და ჯილდო ერწყმის ერთმანეთს, ხდებიან განუწყვეტელი ჯაჭვი იმისათვის, რომ ადამიანი ამ ჩვევას მიჰყვეს.

3. როგორ შევცვალოთ ცუდი ჩვევა კარგით
პირველი და უმთავრესი წესი – თამაში წესების მიხედვით. ციკლიდან «სიგნალი — სამოქმედო პროგრამა — ჯილდო» თავის დაღწევა შეუძლებელია. ამიტომ, თუ თქვენ გსურთ ცუდი ჩვევისგან გათავისუფლდეთ, უნდა გაიგოთ, როგორ შეძლებთ სიგნალის ისე შეცვლას, რომ მას ისევ იგივე ჯილდომდე მიჰყავდეთ.

მაგალითად, პარასკევობით თქვენ დადიხართ მეგობრებთან ერთად ღამის კლუბში. ბევრს სვამთ და დილით თავს ცუდად გრძნობთ. მიუხედავად ამისა, ყოველ კვირას ერთი და იგვიე ხდება. რატომ?ამ ჩვევის შემთხვევაში თქვენზე მოქმედებს ჯილდოს სამი ტიპი:

— სოციალიზაცია და მეგობრებთან დროის ტარება.
— ახალი ადამიანების გაცნობის შესაძლებლობა.
— ალკოჰოლის მომადუნებელი ეფექტი.

ამ მავნე ჩვევის სასარგებლო ჩვევით შესაცვლელად, საჭიროა ჯილდოების შენარჩუნება. ალტერნატიული ვარიანტია – დაარწმუნოთ მეგობრები, რომ ველოსიპედით იაროთ. ასე თქვენ ძველებურად სამეგობროში გაატარებთ დროს, გაიცნობთ ახალ ადამიანებს, მოინახულებთ ახალ ადგილებს და მოდუნდებით ფიზიკური აქტივობის გამო.

ცუდი ჩვევების მოსაცილებლად და მათი სასარგებლო ჩვევებით ჩასანაცვლებლად თქვენ უნდა დატოვოთ ჯილდო უცვლელი!

4. როგორ დავნერგოთ კარგი ჩვევა
ციკლი «სიგნალი — სამოქმედო პროგრამა — ჯილდო» ამ სიტუაციაშიც მუშაობს. დავუშვათ, თქვენ საღამოობით სირბილის დაწყება გსურთ, მაგრამ საკუთარი თავი ვერ აიძულეთ ეს გაგეკეთებინათ. ამისათვის თქვენ უნდა მოიფიქროთ ჯილდო, რომელიც მოახდენს ტვინის მოტივირებას მიყვეს ამ ჩვევას. მაგალითად, ყოველი ვარჯიშის შემდეგ რაიმე სასიამოვნოს კეთება.

დღევანდელ პირობებში რთულია ცდუნებას გაუძლოს ადამიანმა, მაგრამ თქვენ უნდა სძლიოთ საკუთარ თავს იქამდე, რომ სიგნალი და ჯილდო უწყვეტ ჯაჭვად იქცეს. დროთა განმავლობაში ტვინი ვერ იფიქრებს ჯილდოზე სიგნალის ჩართვამდე და ამის შემდეგ თქვენ თამამად შეძლებთ თქვათ, რომ სირბილი თქვენი ჩვევა გახდა.

ჩარლზ დაჰიგის წიგნის «ჩვევის ძალა» მოტივების მიხედვით.

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1532 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

10 მცნება მშობლებისთვის!

1. ნუ ელოდები, რომ შენი შვილი იქნება შენნაირი ან ისეთი, როგორიც შენ გინდა. დაეხმარე, რომ იყოს ის, რაც მას უნდა. 2. ნუ დააყვედრი ყველაფერს, რასაც უკეთებ. შენ მას სიცოცხლე აჩუქე,

Print Friendly, PDF & Email

ფსიქოლოგის ბრძნული აზრი ცხოვრებაზე: «ერთხელაც მიხვდები, რომ მარტო დარჩი…»

ყველა ადამიანის ცხოვრებაში დგება რთული მომენტი, ის ხვდება, რომ სრულიად მარტო დარჩი. სამწუხაროდ, ადამიანიები დროთა განმავლობაში მიდიან ჩვენგან. ეს სხვადასხვა მიზეზით ხდება – ბავშვები იზრდებიან და ტოვებენ სახლს. ახლობელი ადამიანები

Print Friendly, PDF & Email

ამდენი წელი გავიდა და ეს ბიჭები ისევ მაგრები არიან! ისინი აღფრთოვანებას იმსახურებენ!

მსახიობები, რომლებიც 80-იან წლებში მსოფლიოს მილიონობით ადამიანისთვის კუმირები იყვნენ და დღესაც ბევრს აღაფრთოვანებენ საკუთარი გარეგნობით. ეს მხიარული ფოტოსესია გასულ წელს კანის კინოფესტივალზე გაიმართა, სადაც წარმოდგენილი იყო გახმაურებული ფილმის „შეუჩერებელნი“ –

Print Friendly, PDF & Email

როგორ უნდა აკონტროლოთ ის, რაც თქვენს დაქვემდებარებაშია?

სტრესი ჩნდება მაშინ, როცა განსაზღვურლ გარემოებებში მოთხოვნები, რომლებსაც თქვენ გიყენებენ აღემატება მათი გაკონტროლებისთვის საჭირო თქვენს შესაძლებლობებს. სტრესი მოდის შიგნიდან, რაც იმას ნიშნავს, რომ თქვენ შეგიძლიათ ისწავლოთ მისი გაკონტროლება. რით უნდა

Print Friendly, PDF & Email

ყოველდღიური 5 პოზიტიური მოწოდება: ხუთშაბათი

დაიწყეთ დღე პოზიტიურად, შემატეთ ფიქრს დადებითი მუხტი და იმოქმედეთ ამ შემართებით. ცხოვრებას თავისი წესები აქვს, გონიერება სწორედ იმაშია, ალღო აუღო ამ წესებს და ისე ითამაშო, რომ გაიმარჯვო. რაც უფრო გაბედულად

Print Friendly, PDF & Email

რატომ არის მოქმედება ფიქრზე უფრო მნიშვნელოვანი

ბლოგერი და მეწარმე თომას ოპონგი აქვეყნებს მამოტივირებელ სტატიას ყველასთვის, ვინც აგრძელებს ერთი ადგილის ტკეპნას და არ იწყებს მოქმედებას. B2P.GE გთავაზობთ მისი სტატიის თარგმანს. წარმოუდგენელია წარმატების მიღწევა, თუ არაფერს მოიმოქმედებთ. ნუ

Print Friendly, PDF & Email