კრიტიკული, ანუ ჯანსაღი აზროვნება

კრიტიკული, ანუ ჯანსაღი აზროვნება

თანამედროვე სამყაროში გაჩაღებულია ინფორმაციული ომი – ბრძოლა ჩვენი ტვინებისთვის. ამ შეტაკებაში მონაწილეობას იღებს ათასობით დაჯგუფება, თითოეული მათგანი საკუთარ პოზიციას იცავს. ასეთ პირობებში, ვალდებულნი ვართ გავარჩიოთ სიცრუე და რეალობა, მეგობრის კეთილი ზრახვა და მტრის ცბიერება.

მეოცე საუკუნის დასაწყისში ექიმები ერთხმად ამტკიცებდნენ, რომ მოწევა სასარგებლოა. ეწეოდა ყველა: ექიმი, ავადმყოფი და ჯანმრთელი. ბოლოს გაირკვა, რომ ამ განცხადებების სანაცვლოდ, თამბაქოს ინდუსტრია დიდძალ თანხას იხდიდა.

ინფორმაციულ ომში თქვენი ერთადერთი იარაღი კრიტიკული აზროვნებაა – ეს არის უნარი, რომელიც გვაძლევს საშუალებას ნებისმიერი იდეა გავშიფროთ და გულწრფელად ვთქვათ შეესაბამება თუ არა ის ჭეშმარიტებას, მიუხედავად იმისა, თუ რას ვფიქრობდით აქამდე. თუმცა არსებობს პრობლემა: სინამდვილეში არ გვინდა ვიცოდეთ სიმართლე, გვირჩევნია ვფიქრობდეთ, რომ არ ვცდებოდით, ერთმანეთში ავურიეთ კრიტიკული და კომფორტული აზროვნება.

კრიტიკული აზროვნებას აქვს თავისი პრინციპები:

1. ზურგი აქციეთ თქვენს საწყის პოზიციას. ჩვენ მივეჩვიეთ, რომ მხოლოდ მაშინ მივმართავთ კრიტიკულ აზროვნებას, როცა გვაწყობს, მაგალითად: ბავშვობაში გვითხრეს, რომ ტკბილეული და ძეხვეული პატარა ულუფებით არ არის ზიანის მომტანი, ჩვენც სიამოვნებით მივირთმევთ. შემდეგ ვიღაც არანორმალური გვიცხადებს, რომ ისინი ნებისმიერი რაოდენობით საზიანონი არიან. რა თქმა უნდა, ამ აზრს კრიტიკულად შევხედავთ იმიტომ, რომ უკვე გვაქვს ჩვენთვის კომფორტული პოზიცია. კრიტიკული აზროვნების ერთ-ერთი საფუძველია გულწრფელი ინტერესი.

2. შეაგროვეთ ინფორმაცია ყველა მხრიდან. მოიძიეთ ფაქტები, როგორც თქვენთვის სასიამოვნო, ასევე უსიამოვნო, კომფორტული და არაკომფორტული, რასაც მიეჩვიეთ და რაც ახალია.

3. შეიტანეთ ეჭვი ყველა ფაქტში. მანიპულატორები ხშირად მოქმედებენ ჩვენს გრძნობებზე და გვეუბნებიან იმას, რისი გაგონებაც გვსურს, ჩვენ კი გვიყვარს კარგის მოსმენა ჩვენს ცუდ ჩვევებზე.

4. შეაჯამეთ და გამოიტანეთ დასკვნა. აქამდე კი ჰკითხეთ საკუთარ თავს, რა არის შეცდომის ფასი? არსებობს გამოთქმა: „სულერთია რას გეუბნებიან, ეს ტყუილია. სულერთია რაზე გელაპარაკებიან, საუბარია ფულზე.“

მაშასადამე, იაზროვნეთ კრიტიკულად და არ დარჩეთ გასულელებულნი.

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

ავტორის შესახებ

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

ბიზნესმენები კაბებში: წარმატებული ქალბატონები, რომლებსაც ნამდვილად ვერ უწოდებ სუსტ სქესს

1. შერილ სენდბერგი 46 წლის. ცუკერბერგის შემდეგ მეორე ადამიანი კომპანია Facebook-ში. მანამდე შერილი ხელმძღვანელობდა ვებ-გაყიდვებს და ოპერაციებს კომპანია Google-ში და მუშაობდა პერსონალის დირექტორად აშშ-ს ფინანსთა სამინისტროში. 2. ინდრა ნუი 60

კვირაში 8 საათი ბევრია?

რაზე ვსაუბრობ? დროზე და მხოლოდ დროზე, რომელიც უნდა გაატაროთ ერთად, მხოლოდ ორმა.წყვილთა უმეტესობის მარტოდ გატარებული დროის ჯამი შეიძლება იყოს 3 საათი კვირის განმავლობაში. ხოლო თუ მათ შვილები ყავთ, ეს დრო

43 რამ, რაც საჭიროა ასწავლოთ თქვენს გოგონას

ამერიკელმა ქალბატონმა ჯინა მეიორსმა (Gina Majors), რომელიც 2 გოგონას დედაა, რომელთაგან ერთი მალე 18 წლის გახდება და უკვე სრულწლოვანი იქნება, შეადგინა ჩამონათვალი სპეციალურად ამ განსაკუთრებული იუბილეს აღსანიშნავად, რომელშიც როგორც ჩანს

ბენჯამინ ფრანკლინის ეფექტი: როგორ მოვიპოვოთ მნიშვნელოვანი და დაკავებული ადამიანის კეთილგანწყობა

ფსიქოლოგმა მეგ ჯეინმა დაწერა წიგნი «მნიშვნელოვანი წლები. რატომ არ ღირს ცხოვრების ხვალისთვის გადადება» — წიგნი ეძღვნება 20-30 წლის ადამიანებს, რომელბიც ვერაფრით იგებენ, რა მოუხერხონ საკუთარ ცხოვრებას. ჩვენ ვაქვეყნებთ ფრაგმენტს წიგნიდან,

ჩექ-ლისტი: «7 ნაბიჯი ნათელი ცხოვრებისთვის»

1. გიხაროდეთ და ისიმოვნეთ ცხოვრების ყოველი წუთით, უკვე ახლავე. 2. ყველა საქმე, რომელიც გაბრკოლებთ ან გძაბავთ, გადაეცით კარგ შემსრულებელს. 3. შეადგინეთ იმ დავალებების სია, რომელთა შესრულებაც სიამოვნებას განიჭებთ. 4. დაიწყეთ

27 გზა ქალის გასაღიმებლად

1. უთხარით მას რომ ის ყველაზე ლამაზია. 2. როგორც კი მოახერხებთ მოკიდეთ ხელი ხელზე,თუნდაც წამიერად. 3. აკოცეთ კისერზე,ან ყელზე. 4. დაუტოვეთ ხმოვანი შეტყობინება ალერსიანი ხმით. 5. ყოველთვის უთხარით რომ გიყვართ.