ეფექტური კომუნიკაციის რაობა და ნაირსახეობები

ეფექტური კომუნიკაციის რაობა და ნაირსახეობები

კომუნიკაცია არის კომპლექსური ორმხრივი პროცესი, რომელიც მოიცავს შეტყობინების კოდირების, გადაცემისა და გაშიფრვის პროცესს.
ეფექტური კომუნიკაცია საჭიროებს კარგ კომუნიკატორს, რომელიც თავის შეტყობინებას წარმოდგენილ აუდიენციას ნათლად და ეფექტურად გადასცემს. კომუნიკაციას დიდი როლი ენიჭება ადამიანებს შორის ურთიერთობაში.

არსებობს ვერბალური და არავერბალური კომუნიკაცია:
ვერბალური კომუნიკაცია ინფორმაციის სიტყვიერი გადაცემის გზაა. იმისათვის, რომ მივიპყროთ მოსაუბრის თუ ფართო აუდიენციის ყურადღება, საჭიროა ვერბალური კომუნიკაციის შემდეგი საშუალებების გათვალისწინება:

  • საუბრის ეფექტურად დაწყება;
  • საუბრის მანერა – ხმის ტემბრი და სიმაღლე, ხმის ინტონაცია (თბილი, ცივი), ტემპი
  • (მონოტონური, დინამიური) და ა.შ.
  • ცხოვრებისეული ან ფაქტებზე დაყრდნობილი მაგალითების მიწოდება;
  • სიტყვებისა და ფრაზების მრავალჯერ გამეორების თავიდან აცილება;
  • ერთი თემიდან მეორეზე ლოგიკური გადასვლა;
  • შესატყვისი ლექსიკონის გამოყენება.

არავერბალურ კომუნიკაციას ისეთივე დიდი დატვირთვა აქვს კომუნიკაციის პროცესში როგორც ვერბალურს.

კომუნიკაციის არავერბალური საშუალებებია:

  • ჟესტიკულაცია – ხელების, ფეხების, თავის და სხეულის მოძრაობები;
  • შეხება – ხელის ჩამორთმევა, მხარზე ხელის დადება და ა.შ.
  • მსუბუქი გამომხატველობითი მოძრაობები – წარბების შეკვრა, გრიმასები, ღიმილი, ტუჩების კვნეტა და ა.შ.
  • მხედველობითი კონტაქტი;
  • ფიზიკური დისტანცია – არსებობს 4 ტიპის დისტანცია:

ინტიმური: 0-45 სმ, ახლო ემოციური კონტაქტის შემთხვევაში;
პერსონალური : 45-120 სმ, ნორმალური კომუნიკაციის დროს;
სოციალური: 120-360 სმ, ოფიციალური შეხვედრების ან საქმიანი ურთიერთობების შემთხვევაში;
სახალხო: 360 სმ-ზე მეტი, მიტინგების და კონფერენციების დროს.

  • პოზა – რა მანერით ზის, დადის ან დგას ადამიანი;
  • პარალინგვისტური ხმები: ტირილი, სიცილი, ჩურჩული, ხველა და ა.შ.;
  • საუბრის მანერა – ხმის ინტონაცია (თბილი, ცივი), ტემპი (მონოტონური, დინამიური), ნათქვამი
  • სიტყვები (ნერვიულად, მძიმედ, ადვილად, დაგვიანებით და ა.შ.);
  • გარეგნული მახასიათებლები – სახე, თმები, სხეული, ჩაცმულობა, სქესი და ა.შ.

არსებობს ცალმხრივი და ორმხრივი კომუნიკაცია:
ცალმხრივი კომუნიკაციის დროს მხოლოდ ერთი ადამიანი საუბრობს. ამ შემთხვევაში ადგილი არ აქვს ინტერაქტიული მეთოდების გამოყენებას: შეკითხვების დასმას, საკუთარი მოსაზრების გამოთქმას, დისკუსიას.

ორმხრივი კომუნიკაცია გულისხმობს ინტერაქტიული კომუნიკაციის პროცესს. ამ შემთხვევაში კომუნიკაციის პროცესში ჩართულია როგორც ერთი, ისე მეორე მხარე, რაც აადვილებს და უფრო გასაგებს ხდის მოწოდებული ინფორმაციის აღქმის პროცესს.

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1532 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

უკმაყოფილო კლიენტები

ადამიანებს შორის ნებისმიერ ურთიერთობას, იქნება ეს მეგობრობა, სიყვარული თუ უბრალოდ კლიენტებთან ურთიერთობა, შესაძლებელია მოჰყვეს გაუგებრობა. არცერთ კომპანიას არ ეყოლება ყოველთვის ყველა კლიენტი კმაყოფილი, როგორადაც არ უნდა ცდილობდეს ის ამას. უბრალო

Print Friendly, PDF & Email

ფერების ფსიქოლოგია რეკლამაში

ფერთა სიმბოლიკა დღეისათვის ფართოდ გამოიყენება რეკლამაში.ფსიქოლოგებმა დაადგინეს, რომ ლურჯი, ოქროსფერი, თეთრი, შავი ,წითელი – ეს ის ფერებია, რომელიც შეგიძლია გამოიყენო ელიტური სეგმენტის საქონლის შესაფუთად, რადგან ისინი “ძვირფას” ფერებად ითვლება. მართლაც,

Print Friendly, PDF & Email

სწორი ურთიერთობების პრინციპები

1. გაცემისთვის მზადყოფნა.ურთიერთობების ერთ-ერთი ძირითადი პრობლემა ეგოიზმია. ის ჩნდება ,როდესაც ერთი მხარეს მხოლოდ მიაქვს და არაფერს იძლევა სანაცვლოდ. ადამიანი, რომელიც კონცენტრირებულია მხოლოდ საკუთარი სარგებელის მიღებაზე, ეგოისტად იქცევა.გაცემის უნარი – ურთიერთობის

Print Friendly, PDF & Email

ურთიერთობები სამსახურში

სამსახური ყველა   ჩვენგანისთვის მნიშვნელოვანი პუნქტია ცხოვრებაში და ამის ბევრი მიზეზი არსებობს: მატერიალური დაინტერესება, კარიერულიზრდა, წინსვლა და საკუთარი ამბიციების დაკმაყოფილება. სამსახურში ვატარებთ 8-9 საათს დღეში დაძალიან მნიშვნელოვანია დავამყაროთ კარგი ურთიერთობები

Print Friendly, PDF & Email

კომპანიების წარმატებული სახელწოდებები – 5 განმასხვავებელი ნიშანი

რაში მდგომარეობს საიდუმლო? კარგად შერჩეული დასახელება შთაბეჭდილებას მოახდენს თქვენს თაყვანისმცემლებზე, ხოლო უინტერესო დასახელება კარგს ვერაფერს მოუტანს თქვენს საქმიან წამოწყებას. არასოდეს არის გვიანი კომპანიის დასახელების შეცვლა. ზოგიერთმა ცნობილმა კომპანიამ სახელწოდება მას

Print Friendly, PDF & Email

PR სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბის მოღ­ვა­წე­ო­ბის 10 სფე­რო კატ­ლი­პის მი­ხედ­ვით

1. წე­რა და რე­დაქ­ტი­რე­ბა მა­სობ­რი­ვი ინ­ფორ­მა­ცი­ის სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი­სათ­ვის (რო­გორც ბეჭ­დვი­თი, ისე სიტ­ყვი­ე­რი) ინ­ფორ­მა­ცი­ის მომ­ზა­დე­ბა (ინ­ფორ­მა­ცი­უ­ლი შე­ნიშ­ვნის); თე­მა­ტუ­რი სტა­ტი­ე­ბის, ინ­ფორ­მა­ცი­უ­ლი ბი­უ­ლე­ტე­ნე­ბის მომ­ზა­დე­ბა მომ­სა­ხუ­რე პერ­სო­ნა­ლი­სა და ში­და აქ­ცი­ო­ნე­რე­ბი­სათ­ვის; წე­რი­ლე­ბი და შე­ნიშ­ვნე­ბი (ცნო­ბე­ბი ვებ-ქსე­ლი­სა

Print Friendly, PDF & Email