ფერების ფსიქოლოგია რეკლამაში

ფერების ფსიქოლოგია რეკლამაში

ფერთა სიმბოლიკა დღეისათვის ფართოდ გამოიყენება რეკლამაში.
ფსიქოლოგებმა დაადგინეს, რომ ლურჯი, ოქროსფერი, თეთრი, შავი ,წითელი – ეს ის ფერებია, რომელიც შეგიძლია გამოიყენო ელიტური სეგმენტის საქონლის შესაფუთად, რადგან ისინი “ძვირფას” ფერებად ითვლება. მართლაც, მაღალი ღირებულების საქონელი ხშირად გხვდება შავ, ოქროსფერ და ლურჯ ფერებში. შავი ფერი ეფექტურად გამოყოფს ლოგოტიპს (მაგ. ოქროსფრად შესრულებულს). ეს იმიტომ კეთდება რომ მყიდველის ყურადღება არა მის შეფუთვაზე, არამედ თავად საქონელზე გამახვილდეს, რითაც ხაზი გაესმება მის პრესტიჟულობას. მაგ. ამ მეთოდს იყენებენ ისეთი ძვირადღირებული სასმელთა მწარმოებლები, როგორიცაა John Walker- ის Black Label–ი.

ეს მიდგომაა გამოყენებული ძვირფასი სუნამოებისა და მამაკაცთა ოდეკოლონების შექმნისას. წითლისა და ყვითლის კომბინაცია, პირიქით, დაკავშირებულია სიხარულის, სითბოს, მხიარულების განცდასთან. ამიტომ შემთხვევითი არაა, რომ ამ ფერს იყენებენ Mc Donald’s –ი და ჩაი Lipton-ი. თავისი ასოცოაცია აქვს მწვანისა და ცისფრის კომბინაციას, რომელსაც მაისის დილის ფერებს უწოდებენ. მისი გამოყენება მიღებულია მაშინ, როცა ხაზი უნდა გაესვას საქონლის სიახლეს.

არსებობს ფერები, რომელთა ერთად გამოყენება კატეგორიულად დაუშვებელია, რადგან მყიდველში ნეგატიურ ემოციებს იწვევს. მაგალითად, იისფერი და ნარინჯისფერი გამოუვალ, სუიციდურ მდგომაეობას ასახავს. იგივე ეფექტი აქვა თეთ წარწერას ძალიან მუქ, შავ ფონზე.

ფერთა გამას უკვე აქტიურად იყენებენ კომერციული და საყოფაცხოვრებო მიზნითაც. მაგალითად, შენობის ინტერიერის გასაფორმებლად რამდენიმე ფერის, ან ფერთა კომბინაციის გამოყენება გარკვეულ ემოციურ-საქმიან გარემოს ქმნის. ცისფერი ფერი მეგობრული ურთიერთობების დამყარებას და ინფორმაციის ათვისებას უწყობს ხელს. ამიტომ ამ ფერს “მოლაპარაკებების” ოთახში იყენებენ. ცისფერთან ახლოს მდგომი ლურჯი ფერი კი, პირიქით, ყურადღებას ფანტავს და შრომისუნარიანობას აქვეითებს.

მწვანე ფერი დამამშვიდებლად მოქმედებს ფსიქიკაზე, ხსნის თავის ტკივილს, დაღლას, გაღიზიანებადობას, არეგულირებს წნევას. წითელი ფერი სისხლში ადრენალინის შემცველობას ზრდის., შრომისუნარიანობას ამაღლებს და რეკომენდირებულია მოდუნებული, ნელა მომუშავე ხალხისთვის. ითვლება, რომ საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში, სადაც ყველაფერი თეთრად, შავად და რუხადაა შეღებილი, ადამიანები საჭიროების გარეშე დიდხანს არ ჩერდებიან.

გამოიწერეთ სიახლეები უფასოდ!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Print Friendly, PDF & Email

ავტორის შესახებ

B2PGE
B2PGE 1532 posts

ჩვენ მაქსიმალურად ვცდილობთ ხელი შევუწყოთ პოზიტიურ აზროვნებას, დავთესოთ ჩვენს საზოგადოებაში კეთილი მარცვლები, მეტი წარმატების ნაყოფის მოსატანად და ამაში ჩვენ მთელ სულს და გულს ვდებთ.

ავტორის ყველ სტატიის ნახვა →

თქვენ ასევე დაგაინტერესებთ

როგორ უნდა ადამიანებით მანიპულაცია?

მანიპულაცია ბიზნესში. ქცევის ფაქტორების სწორი გამოყენება თანამედროვე კომერციულ პროექტებს ბაზარზე წარმატებული კონკურენცია შეუძლიათ მხოლოდ მაშინ, თუ აქვს სამი ძირითადი მახასიათებლი: ხარიასხიანი პრდუქტი, ეფექტური სარეკლმო-მარკენტინგული განვითარება და პარტნიორებთან, კლიენტებთან და კომპანიის

Print Friendly, PDF & Email

კომუნიკაციები

ომები წაუგიათ, ბიზნეს გარიგებები ჩაშლილა, მეგობრობა დაკარგულა, მოგება დაბნეულა და ყველაფერი ეს – ცუდი კომუნიკაციის გამო. ხალხის უმრავლესობა, მხოლოდ ნათქვამის 60-70% გებულობს და აქედანაც ბევრი არ რჩებათ გონებაში. ასე რომ

Print Friendly, PDF & Email

კომპანიის დასახელების შემუშავება: ე.წ. ნეიმინგის ძირითადი რჩევები

პირველი და მთავარი რჩევა – ნუ განმეორდებით, ნუ გააკეთებთ იმას, რაც უკვე დიდი ხნის წინ გააკეთეს სხვებმა. გაიხსენეთ რამდენი მსგავსი დასახელების ფირმაა სატელეფონო წიგნში, რომლებიც მხოლოდ საქმიანობის სფეროთ განსხვავდება ერთმანეთისგან.

Print Friendly, PDF & Email

როგორ ვაწარმოოთ მოლაპარაკება მთავარ საკითხებზე?

მოლაპარაკებების მიმდინარეობისას წყდება მრავალი საკითხი, სამწუხაროდ ხშირად მეორეხარისხოვნები, ხოლო მთავარი რაც არის ის უყურადღებოდ და განხილვის გარეშე რჩება. როგორ უნდა მოიქცეთ ისე, რომ წვრილმანების განხილვისას მთავარი საკითხები არ გამოგრჩეთ? მოლაპარაკებების

Print Friendly, PDF & Email

12 მეთოდი უფასო რეკლამისთვის

1. თემატური ან პროფილური ჟურნალისთვის დაწერილი სტატია, თქვენთვის შესაძლოა გახდეს უფასო რეკლამა  საუბარია იმ შემთხვევაზე, როცა სტატიის განთავსება შესაძლოა უფასოდ. თქვენი ამოცანაა, გამოცემას შესთავაზოთ საინტერესო სტატია. დღეისათვის ვერცერთი გამოცემა ვერ

Print Friendly, PDF & Email

საქმიანი სატელეფონო ეტიკეტის ოქროს წესები

ცნობილია, რომ სამუშაო დროის 4-25 პროცენტი იხარჯება საშუალოდ საქმიან საუბრებზე და იმ შემთხვევაში, თუ ტელეფონი მუდმივ სამუშაო იარაღად ითვლება, ეს რიცხვი 90 პროცენტზე ადის. როგორ მოვახერხოთ, რომ სატელეფონო საუბარი გახდეს

Print Friendly, PDF & Email